Mennyi az annyi?
Mennyibe kerül és mi a jó ár a bérszámfejtő szoftverek tekintetében?
Amikor bérprogramot választunk, elkerülhetetlen, hogy felmerüljön a kérdés, mennyibe is fog kerülni. Akár érv is lehet egy program kiválasztásánál az ár – bár olyan lényeges eleméről van szó a cégműködésnek, hogy általában nem az anyagi vonzat mértéke az elsődlegesen mérvadó.
Az egyes bérszámfejtő szoftverek vásárlási költsége óriási különbségeket mutathat. Ahogy más termékeknél, a bérprogram esetén is a termék jellemzőitől, tudásától függ az árképzés, a legolcsóbb tehát általában nem jelenti a legjobb választást. A „dobozos” program például igen kedvező árúak, de nem biztos, hogy rendelkeznek a szükséges funkciókkal, modulokkal.
Mivel a számfejtő szoftverek esetében több változó befolyásolhatja az igényeinket és az árakat egyaránt, ezért a számunkra tökéletes ár-érték arányú termék megtalálásához első körben az igényeinket kell felmérnünk, összegeznünk. Ezt követően számoljunk az összes lehetséges felmerülő költséggel.
A fenti lépéshez elengedhetetlen, hogy a cégünk költségvetését áttekintve döntésre jussunk a fizetési lehetőségeket illetően. Egyben, vagy részletekben szeretnénk fizetni? Megvásárolunk egy licencet vagy havidíjas bérlést választunk?
Az árak összehasonlítása előtt fontos az igényeinkre szabott megoldással rendelkező bérszámfejtő programokat számba venni, így már konkrét konstrukciókról tájékozódhatunk. Az árak többnyire három részből állnak össze: licenc díj, támogatási / követési díj, bevezetési, betanítási díj. Érdemes egy hosszabb, például 5 éves időszakra is ajánlatot kérnünk, hiszen így derül ki, hogy hosszútávon is az a bérprogram kedvezőbb-e, amely a legalacsonyabb árral indul a versenyben. Például kedvező licenc díj mellett megbújhat magas támogatási vagy bevezetési díj is.
Az árképzésről részletesen
Licenc díj
Lényegében ez a bérprogram használatért fizetendő összeg.
Az árazás elsődleges alapja a létszám. Ajánlatkérésünk arra is terjedjen ki, hogy csak az aktív vagy a passzív állományt is beleszámítják-e a kezelt létszámba.
Ezen kívül befolyásolhatja még a többgépes felhasználás, a több felhasználói user használata, és a többcéges használat az árat, így, ha releváns, akkor ezekre is kérdezzünk rá.
A szükséges modulok is hatással lehetnek a licenc díjra, ezeket is előre egyeztessük.
Támogatási díj
Mivel a programfrissítések, jogszabályhoz aktualizálások elengedhetetlenek a bérszámfejtő programok esetén, ezért ettől a költségtől nem szabadulhatunk – de nem is érdemes.
Egy hatékony, megfelelő szakmai felkészültséggel bíró ügyfélszolgálat szintén feltétlenül szükséges.
Vizsgáljuk meg, hogy milyen módon történik a szupport elszámolása, például távoli asztali segítségnyújtás óradíjas-e. Személyes támogatás esetén kiszállási díj felszámolásra kerül-e, ha igen, miként.
Bevezetés, oktatás
Egy komolyabb bérprogram kezeléséhez elengedhetetlen az oktatás, hiszen ezt követően tudnak a munkatársak hatékonyan dolgozni, minden szükséges funkciót maximálisan kihasználni.
Mind a kiszállással történő oktatásnak, mind a fejlesztő / forgalmazó cég által biztosított oktatási helyszínnek megvannak az előnyei, éljünk a rendelkezésre álló lehetőségekkel. Fontos szempont az is, hogy online elérhető oktatóanyagok is segítségünkre legyenek.
Egyéb, esetlegesen felmerülő díjak
Kiegészítő hardver és szoftver díjak
Nem feltétlenül, de szükség lehet plusz hardverekre a bérprogram működtetéséhez. Például új szerverekre, számítógépek, egyéb adatbáziskezelő vagy operációs rendszer licenc kellhet egy-egy a bérszoftver használatához. Ezekről a járulékos a költségekről se feledkezzünk meg.
Migrálási díj
A korábbi bérprogramból történő adatállomány konvertálás is anyagi vonzattal járhat, tájékozódjunk a lehetőségeinkről!